ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ σχετικά με τους ΠΑΙΔΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ


Χαλάνδρι 04-06-2026
Αρ. πρωτ.: 16

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Με αφορμή το πρόσφατο ανυπόγραφο κείμενο που εκδόθηκε από το Γραφείο Δημάρχου
και σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. 14/04-06-2026 ανακοίνωσης- διαμαρτυρίας του Συλλόγου
εργαζομένων(επισυνάπτεται), αναφέρουμε τα εξής:

Είναι δεδομένη η αναστολή λειτουργίας του 1ου Τμήματος Προσχολικής Αγωγής, ο οποίος
κλείνει και δεν θα λειτουργήσει για το επόμενο σχολικό έτος. Παράλληλα και ο 2ος, αν και γίνονται
εγγραφές παιδιών, είναι αμφίβολο αν θα ανοίξει έγκαιρα. (Σχετ. η με αρ. απόφ. 121/2026, Δημοτικού
Συμβουλίου).

Τα σοβαρά προβλήματα που καταγράφονται στον εξοπλισμό των σταθμών είναι υπαρκτά. Οι
υποδομές δεν συντηρούνται με ωραία λόγια, αλλά με άμεσες τεχνικές παρεμβάσεις και γενναία
χρηματοδότηση, προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια των παιδιών και των εργαζομένων.

Αυτή τη στιγμή υπηρετούν μόλις οκτώ (8) μάγειρες και δεκαέξι (16) καθαρίστριες για την
κάλυψη των αναγκών 458 παιδιών
. Η απλή αριθμητική αποδεικνύει ότι η αναλογία αυτή είναι
οριακή έως επικίνδυνη για την εύρυθμη λειτουργία της σίτισης, επιβαρύνοντας σωματικά και
ψυχολογικά το εναπομείναν προσωπικό. Οι ανάγκες σε προσωπικό καθαριότητας δεν
υπολογίζονται οριζόντια με βάση τον αριθμό των παιδιών, αλλά με βάση την τετραγωνική έκταση
των κτιριακών εγκαταστάσεων
που πρέπει να απολυμαίνονται καθημερινά.

Η αξιοπιστία των Παιδικών Σταθμών δεν πλήττεται από τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι με
υψηλό αίσθημα ευθύνης, στηρίζουν καθημερινά τη λειτουργία των δομών, πολλές φορές κάτω από
ιδιαίτερα πιεστικές συνθήκες. Παρά τις δυσκολίες συνεχίζουν να προσφέρουν ουσιαστικό έργο στα
παιδιά και τις οικογένειές τους, διασφαλίζοντας με την προσωπική τους προσπάθεια την ομαλή
καθημερινότητα των σταθμών. Το να διεκδικούμε ασφαλείς συνθήκες, επαρκή στελέχωση και
σύγχρονο εξοπλισμό για τα παιδιά του Χαλανδρίου δεν είναι «πλήγμα» για την πόλη· είναι η μέγιστη
πράξη ευθύνης και προσφοράς προς την τοπική κοινωνία και τους γονείς που μας εμπιστεύονται
ό,τι πολυτιμότερο έχουν.

Η θέση του συλλόγου εργαζομένων είναι πάγια, διαχρονική και καθαρή:
Δεν ζητάμε απλώς παράταση συμβάσεων ή ανακύκλωση της ανεργίας μέσω ΕΣΠΑ.
Απαιτούμε άμεση στελέχωση των υπηρεσιών με μόνιμο προσωπικό και μονιμοποίηση των
εργαζομένων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Οι παιδικοί σταθμοί χρειάζονται μόνιμο προσωπικό με σταθερούς δεσμούς με τα παιδιά και
όχι εργαζόμενους σε διαρκή ομηρία

Η αξιοπρεπής λειτουργία των δημοτικών δομών προσχολικής αγωγής αφορά ολόκληρη την
κοινωνία.
 
Για το Δ.Σ.
 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για συμπεριφορά αιρετού

Χαλάνδρι 04-06-2026
Αρ. πρωτ.: 15

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ -ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Ο Σύλλογος Εργαζομένων Δήμου Χαλανδρίου, εκφράζει την ανησυχία και τη δυσαρέσκειά του για
ένα ακόμη περιστατικό λεκτικής έντασης και προσβλητικής συμπεριφοράς που σημειώθηκε κατά τη
διάρκεια υπηρεσιακής συνάντησης εργαζομένης με αιρετό του Δήμου.
Οποιαδήποτε συμπεριφορά που θίγει την προσωπικότητα, την αξιοπρέπεια ή σχετίζεται με ζητήματα
υγείας εργαζομένων δεν μπορεί να γίνεται αποδεκτή στον χώρο εργασίας. Οι υπηρεσιακές διαφωνίες
και οι διαφορετικές απόψεις οφείλουν να εκφράζονται με θεσμικό τρόπο, αμοιβαίο σεβασμό και
χωρίς προσωπικές αναφορές ή ειρωνικές συμπεριφορές.
Ο Σύλλογος Εργαζομένων, ανεξαρτήτως προσώπων και ιδιοτήτων, έχει υποχρέωση να
υπερασπίζεται ένα εργασιακό περιβάλλον ασφάλειας, αξιοπρέπειας και ισότιμης μεταχείρισης για
όλους τους εργαζομένους.
Καλούμε τη διοίκηση του Δήμου να συμβάλει στη διασφάλιση συνθηκών συνεργασίας και
σεβασμού μεταξύ όλων των πλευρών, ώστε αντίστοιχα περιστατικά να αποφεύγονται στο μέλλον.
Ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και στη διαφορετικότητα αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση
κάθε δημόσιου λειτουργού και κάθε εργαζομένου.

Για το Δ.Σ.



Το Δ.Σ. του Συλλόγου εργαζομένων του Δήμου Χαλανδρίου στην απεργιακή κινητοποίηση της 24ης Απριλίου (φωτογραφίες)

Το Δ.Σ. του Συλλόγου εργαζομένων του Δήμου Χαλανδρίου έδωσε το παρόν μαζί με όλους τους συναδέλφους των παιδικών σταθμών του Δήμου μας στη μεγαλειώδη απεργιακή κινητοποίηση της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. στην πλατεία Καραϊσκάκη και στην πορεία προς το Υπουργείο Εσωτερικών στην Βασιλίσσης Σοφίας.