Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Π Ρ Ο Τ Α Σ Η Για την ΕΡΓΑΣΙΑ και τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Π Ρ Ο Τ Α Σ Η
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ




Απρίλιος 2011
Για την ΕΡΓΑΣΙΑ και τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
στη ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Τα πρώτα ΒΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το πρόβλημα στη Δ/νση Περιβάλλοντος μετρά περίπου δυο δεκαετίες και είναι αποτέλεσμα διαδοχικών πολιτικών λαθών. Κοινό στοιχείο τους ήταν το κρύψιμο «κάτω απ’ το χαλί» ενός κρίσιμου θέματος για την πόλη και τους εργαζόμενους και η αποφυγή κρίσιμων αποφάσεων και απουσίας μιας ουσιαστικής και κοπιαστικής ενασχόλησης του πολιτικού προσωπικού με θέματα μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου χαρακτήρα (εγκαταστάσεις – εξοπλισμός – προσωπικό).

Σήμερα, υπερασπιζόμενοι την εργασία και τους εργαζόμενους, θεωρούμε αναγκαίο να ασχοληθούμε επισταμένως με όλο το φάσμα των προβλημάτων που μας απασχολούν, διαμορφώνοντας μια όσο το δυνατό ολοκληρωμένη πρόταση.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας επιχειρούμε να αναδείξουμε τα ουσιαστικά ζητήματα και τις απαντήσεις λαμβάνοντας υπόψη τόσο την πραγματικότητα όσο και την ανάγκη να προκύψουν κρίσιμες αλλαγές σ’ αυτήν. Επίσης η προσπάθεια αυτή θα μας δώσει μια ισχυρή βάση πάνω στην οποία πρέπει να επικεντρώσουμε τον αγώνα μας.

Οι τελευταίες εξελίξεις σε μεγάλο βαθμό καθορίστηκαν: α) Από το σφράγισμα του κτήματος, β) τη δυστοκία στο θέμα των προσλήψεων και γ) την οικονομική στενότητα, η ο οποία εμφανίζει προβλήματα σε θέματα εξοπλισμού.

Σε συνεργασία με τους εργαζόμενους καθορίστηκαν οι βασικοί άξονες στους οποίους πρέπει να κινηθούμε καθώς και οι προτεραιότητες και ο τρόπος προσέγγισης.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ & ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ:
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ – ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Βασικό ζήτημα είναι ο τρόπος προσέγγισης και κατανόησης των στόχων. Ως προς αυτό το θέμα είναι σημαντικό να παλέψουμε το σύνολο των στόχων σεβόμενοι παράλληλα τις προτεραιότητες που έχουμε θέσει. Για να έχουμε αποτελέσματα είμαστε υποχρεωμένοι να κινούμαστε με τέτοιο τρόπο ώστε η προσπάθεια που θα καταβάλλουμε π.χ στο θέμα του προσωπικού χωρίς να μην αδυνατίζει την προσπάθειά μας στο θέμα των εγκαταστάσεων. Χρειάζεται να κινηθούμε συνδυάζοντας διάφορα στοιχεία, χωρίς στερεότυπα και μεθοδεύσεις που συσκοτίζουν την ανάγκη να προχωράμε μαζί και στο σύνολο των στόχων που έχουμε βάλει. Γι’ αυτό κατά τη διάρκεια της προσπάθειας πρέπει να συζητάμε και να αναζητάμε

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Στο θέμα αυτό αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην ενίσχυση του υπάρχοντος προσωπικού στους τομείς: α) της αποκομιδής (εργάτες καθαριότητας, οδηγοί, οδοκαθαριστές), β) του νεκροταφείου γ), των συνεργείων συντήρησης και επισκευής οχημάτων και μηχανημάτων και δ) του πράσινου. Για την αντιμετώπισή του επιχειρούμε τον συνδυασμό διάφορων στοιχείων και δυνατοτήτων που προκύπτουν, κατανοώντας ότι μόνο συνδυαστικά μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα. Το Θέμα αυτό αναλύεται ως εξής:

1.   Τα όποια περιθώρια προσλήψεων αφήνει η αναλογία 5:1 να κατευθυνθούν σ’ αυτούς τους τομείς. Προϋπόθεση: να κατατεθεί πίνακας των συνταξιοδοτήσεων που έχουν γίνει το 2010 καθώς και να εκτιμηθεί το αντίστοιχο το 2011.
2.   Να διερευνηθεί η περίπτωση ειδικότερων ρυθμίσεων οι οποίες εξαιρούν απ’ αυτή την αναλογία κάποιους τομείς εργασιών (π.χ καθαριότητα, νεκροταφείο κ.λπ)
3.   Να διερευνηθεί η περίπτωση έλευσης προσωπικού μέσω μετατάξεων προς όφελος των παραπάνω υπηρεσιών. Προϋπόθεση: α) λεπτομερές σχέδιο για πόσους εργαζόμενους και με τι ειδικότητες θέλουμε, β) κινητοποίηση της Διοίκησης για εντοπισμό τέτοιων δυνατοτήτων στους Δήμους της Αττικής, καθώς και από το προσωπικό το οποίο προκύπτει από την κατάργηση των Νομαρχιών ή άλλων δημόσιων φορέων και ΝΠΔΔ.
4.   Να εξετασθεί ποιοι απ’ τους εργαζομένους οι οποίοι ανήκουν σ’ αυτές τις υπηρεσίες και απασχολούνται αλλού μπορούν να τις ενισχύσουν. Προϋπόθεση: συνεργασία με Δ/νση Περιβάλλοντος,  επόπτες και υπηρεσία προσωπικού.
5.   Να εφαρμοστεί μια «σφιχτή» πολιτική στο θέμα των μετατάξεων λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις προσωπικές και κοινωνικές ανάγκες του εργαζόμενου όσο και τις ανάγκες της υπηρεσίας. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται σε ότι αφορά μετατάξεις από παραγωγικούς σε υποστηριχτικούς και επιτελικούς τομείς.
6.   Να εφαρμοστεί, για την μεταβατική περίοδο που διανύουμε, το άρθρο 100 του ν. 3584/07, για την αναπλήρωση προϊσταμένων στα κενά που παρουσιάζονται στη Δ/νση Περιβάλλοντος.
7.   Η ένταξη από τους υπεύθυνους όλων των συναδέλφων, αυτών των υπηρεσιών, σε μια ισότιμη προσπάθεια ώστε να μην επιβαρύνονται άνισα κάποιοι και αδυνατίζουν τόσο την προσφορά τους όσο και την σύμπνοια μεταξύ τους. Η δουλειά στο δημόσιο δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως δεύτερη απασχόληση.
8.   Η έγκαιρη δρομολόγηση των απαραίτητων διαδικασιών για τους συμβασιούχους ώστε να μην προκύπτουν κενά. Επίσης μια βελτίωση τω παραπάνω θα μειώνει προοδευτικά και τον αριθμό των συμβασιούχων.
9.   Η μισθολογική ενίσχυση του παρόντος δυναμικού, ανάλογα με την προσφορά του, έτσι ώστε να ανταμείβετε η υπερπροσπάθεια που καταβάλλουν, υπό αυτές τις συνθήκες.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ


Στο θέμα αυτό αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην ενίσχυση του υπάρχοντος εξοπλισμού στους τομείς: α) των μεταφορών, β) των μηχανημάτων και εργαλείων, γ) των αναλώσιμων.

Το Θέμα αυτό επιτυγχάνεται ως εξής:

1.   Τη μείωση του τεχνικού προγράμματος και των εξόδων για δημόσιες σχέσεις με στόχο τη σχετική ανακούφιση του προϋπολογισμού στο πλαίσιο μιας πιο συντηρητικής και χρηστής διαχείρισης, (γεγονός για το οποίο έχει δεσμευτεί ο Δήμαρχος στη συνάντηση με το Σύλλογο) το οποίο θα βοηθήσει και το θέμα που μας απασχολεί εδώ.
2.   Την προσπάθεια από τη διοίκηση να χειριστεί τα ανταποδοτικά τέλη με τρόπο ο οποίος δεν θα αποδυναμώνει τις υπηρεσίες για τις οποίες κατευθύνονται.
3.   Με το συνδυασμό των παραπάνω προκύπτει η δυνατότητα αγοράς τόσο των αυτοκινήτων, που θα παρουσιάσει η υπηρεσία καθαριότητας, όσο και η ποιοτική ανανέωση του εξοπλισμού στο πράσινο και στα συνεργεία συντήρησης και επισκευής, σε συνεννόηση μαζί τους.
4.   Επίσης σε ότι αφορά στα θέματα ατομικού εξοπλισμού, για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που δημιουργεί μια τυπολογική προσέγγιση και εφαρμογή του ΦΕΚ το οποίο αναφέρεται σ’ αυτά, θα πρέπει όταν πρόκειται να γίνει η τεχνική έκθεση, το συνάδελφο που τη φτιάχνει να τον πλαισιώνει μια ομάδα από όλους τους ενδιαφερόμενους χώρους (αποκομιδή, ηλεκτρολόγοι, καθαρίστριες, πράσινο, κοιμητήριο, τεχνίτες κ.λπ)

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ


Αποτελεί το πιο σοβαρό και ταυτόχρονα το πιο δύσκολο ζήτημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε γιατί συγκεντρώνει τόσο το θέμα του οικονομικού κόστους όσο και την εύρεση κατάλληλου χώρου καθώς επίσης και τη συνθετότητα του κάθε ζητήματος ξεχωριστά.

Διότι το οικονομικό καθορίζεται από το χώρο και το μέγεθος της παρέμβασης (υπόγειο ή υπέργειο) και ο χώρος καθορίζεται από το Γ.Π.Σ όπου η πιθανή αλλαγή του να δημιουργεί χρονοβόρες καταστάσεις.

Γι’ τους λόγους αυτούς αποτελεί επίσης και το πιο επίφοβο να παραμεληθεί.

Στο θέμα αυτό αναφερόμαστε συγκεκριμένα: α) στην επιλογή του χώρου, β) στο ύψος της οικονομικής επένδυσης, γ) στο πλήθος των υπηρεσιών που θα στεγάσει (αυτοκίνητα, χώροι εργαζομένων στην αποκομιδή και στην ανακύκλωση, πράσινο, συνεργεία αυτοκινήτων κ.α).

Στόχος παραμένει η δημιουργία μιας τεκμηριωμένης και ρεαλιστικής πρότασης. Παραμένει επίσης ανοιχτό το θέμα δυναμικών ενεργειών αν εκτιμήσουμε ότι αφήνεται στην τύχη του.

Το Θέμα αυτό επιχειρούμε να προσεγγίσουμε ως εξής:

1.   Δημιουργία ομάδας δουλειάς μεταξύ των εργαζομένων με συμμετοχή οπωσδήποτε ενός από του επόπτες, ενός από τους οδηγούς, ενός από τους εργάτες καθαριότητας, ενός από το πράσινο, ενός από τους τεχνίτες, ενός διοικητικού από τη Δ/νση Περιβάλλοντος και ενός μηχανικού και σε στενή συνεργασία: α) με το Δ.Σ του Συλλόγου και ιδιαίτερα τον Γ. Ανδρεδάκη, β) τις σχετικές υπηρεσίες του Δήμου (Δ/νση Περιβάλλοντος, Τ.Υ, Τμήμα Δημοτικής Περιουσίας (κ.λπ), γ) τον Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος και δ) το Δήμαρχο.
2.   Τα πρώτα βήματα της ομάδας: α) χάρτη από την Τ.Υ με τα οικόπεδα που ανήκουν στο Δήμο και τον χαρακτηρισμό της περιοχής στην οποία βρίσκονται, β) εύρεση των οικοπέδων, στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, τα οποία ανήκουν στο Ελληνικό δημόσιο, γ) επαφές με συναδέλφους άλλων Δήμων πάνω σε σχετικά θέματα.
3.   Τα πρώτα βήματα του Δ.Σ του Συλλόγου: α) συγκρότηση της πρότασης και συνάντηση με το Δήμαρχο, β) συνεργασία με τους εργαζόμενους για δημιουργία ομάδας δουλειάς και υποστήριξή της, γ) συνεργασία με αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς για την απόκτηση γνώσεων και πληροφοριών, δ) πίεση παράλληλα της διοίκησης για κινήσεις προς επίλυση του στεγαστικού, ε) ένταξη του θέματος αυτού σε σχετικές επαφές που θα κάνει το Δ.Σ προς διάφορες κατευθύνσεις (υπηρεσίες, επιστημονικούς φορείς, συλλόγους όμορων δήμων, δημοτικές παρατάξεις κ.α)
4.   Αναγκαία βήματα από το Δήμαρχο και τη Διοίκηση: α) αναζήτηση πόρων (Περιφέρεια, Ευρωπαϊκά προγράμματα, εξοικονόμηση  κ.ο.κ), β) αναζήτηση εναλλακτικών χώρων (αν χρειαστεί και πιθανών συνεργασιών με τους όμορους Δήμους Γέρακα & Βριλήσσια), γ) νομική και τεχνική υποστήριξη για ζητήματα που θα προκύψουν σχετικά με το χώρο επιλογής, δ) παρουσίαση, το αργότερο μέχρι το τέλος του χρόνου, ολοκληρωμένου φακέλου για τους υποψήφιους χώρους που μπορούν να καλύψουν αυτή την ανάγκη, ε) κινητοποίηση διοίκησης (Δήμαρχος – εκτελεστική επιτροπή) και υπηρεσιών (Οικονομικές – Τεχνική – Περιβάλλον) για το θέμα αυτό, στ) ένταξη του στο Επιχειρησιακό Σχέδιο.
5.   Προσωρινά μέτρα για τη διαμόρφωση του υπάρχοντος χώρου και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας (ασφαλτόστρωση, υπόστεγα, ράμπες κ.λπ)

Κλείνοντας της πρότασή μας θέλουμε να υπογραμμίσουμε τα εξής:

Σε ότι αφορά τα θέματα του ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ και του ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, μπορούν να αντιμετωπισθούν ΑΜΕΣΑ, με μια πολιτική η οποία μπορεί να συνδυάσει τα παραπάνω στοιχεία, καθώς και άλλα τα οποία θα προκύψουν από όσους ενδιαφερθούν σοβαρά για την επίλυσή τους.

Για το θέμα των εγκαταστάσεων όλες οι κινήσεις, εκ των πραγμάτων, έχουν μεσοπρόθεσμο χαρακτήρα. Ωστόσο θα πρέπει και σ’ αυτό το ζήτημα να πραγματοποιούνται σαφή βήματα τα οποία θα ανοίγουν το δρόμο για την λύση του.

Σημαντικό βήμα για την καλυτέρευση της λειτουργίας και την αποδοτικότητα των παραπάνω τομέων είναι και η δημιουργία, στο νέο Οργανισμό, δυο διακριτών Δ/νσεων: Αποκομιδής & Περιβάλλοντος.

Για όλα τα παραπάνω ο Σύλλογος θα συναντηθεί άμεσα με το Δήμαρχο.
                                               
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο Πρόεδρος


Αλέκος Βαρβέρης
Ο Γραμματέας


Γιώργος Ανδρεδάκης